Kokemuksia lyhytterapiasta

• nimimerkki

Nimim. Otis "Kone" Schindler

3.2.2017 klo 18:06
    Tietosuojaan vedoten pysyttäydyn nimettömänä, mutta yhtä kaikki tämä tarina on tosi.

Otin viime kesänä yhteyttä kahteen tämän yhdistyksen jäseneen heidän opiskelunsa aikana, kun he tarvitsivat ns. harjoitusasiakkaan praktiikkaansa valmistautuessaan. Omalta puoleltani syynä oli myös kiinnostus uusiin palvelumuotoihin lähinnä liiketoiminnalliselta kannalta. Tämä johtuu omasta työhistoriastani. En kokenut olevani erityisesti terapian tarpeessa.
    Heti ensimmäisellä tapaamiskerralla selvisi, että terapeutit ottivat asiani omakseen vaikka kuten kerroin, minulla ei ollut varsinaista "ongelmaa". Keskustelut jatkuivat useina tapaamisina, aina avoimina, vapautuneina ja rehellisinä. Keskinäinen luottamus oli itsestään selvyys alusta alkaen.
    Ja kun rupeaa kaivamaan niin ainahan jotain löytyy. Omaan neuroosikokoelmaani on pitkään kuulunut estynyt suhtautuminen suljettuihin paikkoihin ja erityisesti hisseihin. Tämän ominaisuuden kanssa sitten tehtiin ihan oikeatakin terapiatyötä useammassakin istunnossa. Rehellisesti voin kertoa, että suhtautumiseni neurosiini on muuttanut muotoaan ja alan olla hieman vapautuneempi myös kotitaloni hissin kanssa. Asun nimittäin kahdeksannessa kerroksessa.
    Ratkaisukeskeisessä lyhytterapiassa käytettävät työskentelymenetelmät sopivat hyvin sellaisiin tilanteisiin, missä henkilön voidaan katsoa itse, omaa ajatteluaan kehittämällä, löytävän ratkaisun käyttäytymistään tai ajatteluaan vaivaavaan ongelmaan. Loppujen lopuksihan ihminen itse on useissa tapauksissa itsensä paras parantaja.
    Suosittelen lämpimästi, jos tunnet olevasi hieman kadoksissa.

« aihelistaan

Osallistu keskusteluun

tai aloita uusi keskustelu »

Roskapostin esto ei onnistunut. Ole hyvä ja yritä uudelleen.
Kokemus lyhytterapiasta

Tälle keskustelupalstalle kirjoitetut viestit julkaistaan palstalla vasta ylläpitäjän hyväksymisen jälkeen.