Olipa ongelmasi pieni tai suuri, keskustelu lyhytterapeutin kanssa voi auttaa sinua löytämään uusia näkökulmia ja voimavaroja tilanteeseesi. Keskustelut ovat täysin luottamuksellisia.

Yhdistyksemme terapeutit yhteystietoineen

ETÄVASTAANOTTO

Laura Aspholm-Tiainen/Terapia Valona

Psykologian perus- ja aineopinnot 60 op/Helsingin Yliopisto  2016–2019. Sosionomi-opintojen (AMK) ja Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti-opintojen valmistumisarvio 1/2023. Olen työskennellyt erityisesti ahdistus- ja masennusoireisten kanssa. Lapsiperheet, vanhemmuus ja sen tukeminen ovat lähellä sydäntäni.
Sähköposti: laura@terapiavalona.fi
 www.terapiavalona.fi

Hanna Rantaniemi/ ToivonKipinä

Vammaistyön lähihoitaja, nepsylasten omaishoidon kokemusasiantuntija, hermoratahieroja, NLP practitioner, aistiohjaaja, sielunhoitaja, seksuaalineuvoja, useita lisäkoulutuksia liittyen nepsyoireisiin sekä mielenterveydenhaasteisiin,  keskenmeno, abortti ja sekundäärinen  lapsettomuus

Päihde- ja mielenterveystyön erikoisammattitutkinto 12/2023 ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti(60op) ja sielunhoitoterapeutti, arvioitu valmistuminen 2/2023. 25-vuotta hoitoalalla erilaisissa työtehtävissä.

Minulle on tärkeää, että asiakas tuntee itsensä kohdatuksi ja kuulluksi, haluan työssäni tehdä ihmiset näkyviksi ja auttaa heitä löytämään oman sisäisen voiman ja elämänhalun. Nepsylasten perheet ja niiden vanhempien tukeminen on kutsumukseni. Haluan myös työskennellä heidän kanssaan jotka ovat joko tippuneet yhteiskunnan kärryiltä tai vaarassa tipahtaa.

Mottoni on, "maailma tarvitsee heitä,jotka uskaltavat pitää ääntä heidän puolesta joiden ääni ei kuulu."

Toimin toistaiseksi etänä.

toivonkipina22@gmail.com

Heli Koppelo, etävastaanotto

Sertifioitu ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti IASTI, coach SCY & työnohjaaja STOry, mindfulness-ohjaaja CFM, työyhteisösovittelija, sosionomi AMK -opiskelija. Terapeuttina olen läsnäoleva, kuunteleva ja arvostava. Asiakkaideni palautteiden mukaan vahvuuteni on turvallisen ilmapiirin luominen ja se, että kanssani voi keskustella ihan kaikesta – myös asioista, joista ei ole koskaan puhunut kenenkään kanssa.

Nämä tapaamiset ovat Sinua varten!

Erityisosaaminen: Viestintä ja vuorovaikutus, työhyvinvointi, vahvuuksien psykologia, tunnetaidot, itsetuntemus, mindfulness-filosofia, (itse)myötätunto, mieli-keho-sydän-yhteyden vahvistaminen.

Tiedustelut ja ajanvaraus: heli@koppelo.fi, p. 0400 816 560 (Myös WhatsApp)

HELSINKI

Hanna Burman / Aitoa Elämää / Helsinki / Etä

Pidän vastaanottoa Helsingin Punavuoressa, mahdollisuus myös etävastaanottoihin.

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, terveydenhoitaja/sairaanhoitaja AMK, lähihoitaja (mielenterveys- ja päihdetyö). Yli 12 vuoden kokemus psykiatrian alalta, päihdehuollosta sekä lastensuojelusta. Hyvinvoinnin edistäminen ja elämänhallinnalliset haasteet ovat erityisen lähellä sydäntäni. Jag betjänar även på svenska!

Ajanvaraus: www.aitoaelamaa.com/hinnasto-ja-ajanvaraus

aitoaelamaa@hannaburman.com p. 045 267 2330, www.aitoaelamaa.com Facebook: /aitoaelamaaa Instagram: @aitoaelamaaa

Paula Ikonen / Yhteystaito

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, kasvatustieteiden maisteri, Results Coach, työelämäntaitojen valmentaja.
Työskentelyssä kanssani heijastuvat hyväksyntä ja arvostus, utelias avoimuus mahdollisuuksille sekä myönteisiä näkökulmia avaava "ilosofia". Parasta mitä voin sinulle antaa, on että löydät yhteyden aitoon itseesi ja kohdistat energiasi sellaiselle työlle ja elämälle, josta saat voimaa.
Sähköposti: info@yhteystaito.fi
Puhelin:  04578724227

Minna Jantunen / Mielen Momentum

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti- ja reteaming-valmentajaopiskelija (valmistuminen 06/2023), Sosionomi (YAMK), lasten- ja nuorten erityisohjaaja, Toimiva lapsi ja perhe-kliinikko.

Minulla on erityistä osaamista nuorten ja perheiden kanssa tehtävästä työstä. Erityisosaamisalueina ovat mm. vuorovaikutukseen liittyvät haasteet, itsetuntoon liittyvät haasteet, vanhemmuus ja sen tukeminen sekä parisuhdehaasteisiin sekä seksuaalisuuteen liittyvät asiat. Minulla on osaamista ja kokemusta erityisesti nuorista, joilla on ahdistuneisuutta, masennusta erilaisine oireineen (viiltely, itsensä vahingoittaminen, syömiseen liittyvät pulmat, päihteiden käyttö ym.). Teen terapiatyötä yksilöiden, perheiden, pari- ja monisuhteessa olevien sekä ryhmien kanssa. Olen vetänyt pitkään erilaisia ryhmiä (suljetut ja avoimet). Lisäksi tarjoan työnohjauksellista sparraamista. Minun kanssa voi myös käydä lyhyitä oman elämän tavoitteiden kirkastamiseen liittyviä keskusteluja.

Sähköposti: mielenmomentum@gmail.com, Puhelin: 044 3719131

Miia Joensson

Toimin pääkaupunkiseudulla. Olen terveydenhoitaja/sairaanhoitaja AMK, ratkaisukeskeinen lyhytterapeuttiopiskelija, valm. 4/22.
Sähköposti: miia.joensson@gmail.com
Puhelin: 0401207735

Iina Järvi / Lyhytterapiakeskus Helsinki Oy

Lyhytterapiakeskus Helsinki Oy
Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, KM, erityisopettaja ja ammatillinen opettaja.
Lasten, nuorten, vanhemmuuden ja perheen tukeminen, sijaisvanhempien ja sijoitettujen lasten vanhempien tukeminen. Perhe- ja parisuhdeväkivaltaa kokeneet naiset.
Sähköposti: iina@lyhytterapiahelsinki.com
www.lyhytterapiahelsinki.com

Maria Kiikka

Koulutukseltani olen ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, työkykykoordinaattori, nlp-practitioner ja kasvatustieteen maisteri. Olen toiminut yli 10 vuoden ajan luokanopettajan ja erityisluokanopettajan moninaisessa toimenkuvassa. Minulla on myös työkokemusta uravalmennuksesta ja työkykyyn liittyvistä asioista. Autan asiakasta pohtimaan ja käsittelemään koko elämänkirjon asioita, olivat ne sitten isoja tai pieniä. Minulle on ensiarvoisen tärkeää, että asiakas kokee vuorovaikutussuhteemme toimivaksi ja tuntee tulevansa kuulluksi. Sähköposti: maria@mariakiikka.fi
Ajanvaraus: https://valitseterapia.fi/terapeutit/maria-kiikka
Puhelin: 0408430571
 mariakiikka.fi

Anne Korpi

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, työnohjaaja-konsultti, työyhteisösovittelun erityisosaaja.
Defusing- ja debriefing-ohjaaja, valmentaja.
Erityisosaaminen: parisuhdeongelmat, perhe- ja lähisuhdeväkivalta, kriisityö, surutyöskentely, vanhemmuuden tukeminen, lasten ja aikuisten masennus ja ahdistus. Kohderyhminä: yksilöt, pariskunnat, ryhmä- ja työyhteisöt.
Voin tulla myös asiakkaan luo.
Sähköposti: anne.korpi@ancor.fi
 www.ancor.fi

Ansa Lybeck

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, terapia istuntoina tai kävelyterapiana.
Koulutettu hieroja, erikoistunut manuaalisiin kivunhoidollisiin menetelmiin.
Sähköposti: ansaitsen@gmail.com
www.ansaitsen.com

Kirsimarja Monto-Puusti/ Ajatustila

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, ratkaisukeskeinen työyhteisösovittelija (valm. keväällä 2021). Sosionomi (AMK), sosiaalipsykologian ja yhteiskuntatieteiden opintoja, JET-ym. johtajuuskoulutusta, monikulttuurisuus- ja coaching-opintoja.
Yksilö- ja parisuhdeongelmat, vanhemmuuden tukeminen. Erityisosaamisalueena kahden kulttuurin yhteensovitteluun ja paluumuuttoon liittyvät kriisit, työyhteisöjen ja esimiestyön tukeminen. Työkielet suomi ja englanti.
Vastaanotto Kalasatamassa. Osoite: Lautatarhankatu 6 (Lindströmin talo)
Sähköposti: kmp@ajatustila.fi
www.ajatustila.fi

Anne Mustala

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti ja monipuoliset metodit omaava kehon&mielen rentoutusohjaaja.  Etävastaanotto.
Sähköposti: anne.mustala@easylife.fi
www.easylife.fi

Sari Repo

Ratkaisukeskeinen Lyhytterapeutti
Erityisosaaminen: Seksuaalikasvatus, parisuhdeongelmat ja
persoonallisuushäiriöisten uhrien tukeminen.
Puh: 040 373 0681
Sähköposti: sari.repo@welho.com

Leena Seise

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti
Siilitie 4 c
www.terapia.seise.org

Päivi Tabell / Lempeä ajatus / Helsinki

Valmistun ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi 5/22. Koulutukseltani olen sairaanhoitaja, sosionomi (AMK), seksuaalineuvoja, seksuaaliterapeutti, mindfulness-tunnetaitovalmentaja, positiivisen psykologian asiantuntija sekä olen käynyt HOT (Hyväksymis- ja omistautumisterapia) - matriisi asiakastyössä menetelmäkoulutuksen. Psykofyysisen psykoterapian peruopinnoista valm. 12/21. Asiakassuhteessa pyrin aina luomaan avoimen ja luottamuksellisen vuorovaikutussuhteen, jossa asiakas on oman elämänsä asiantuntija(!).

Olen myötätuntoinen ja huumorintajuinen, mutta silti en pelkää nostaa esiin tai kuulla vaikeitakaan asioita. Kanssani on kuulemma turvallista sekä rentoa työskennellä.

paivi@lempeaajatus.fi 045 256 7124 Museokatu 44, HKI & etä

Kirsti Tanskanen / Lyhytterapiahuone Helsinki

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, filosofian praktikko
Hitsaajankatu 6, 00810 Helsinki
Puhelin:  045 225 6566
lyhytterapiahuone.fi⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Teija Turunen / Terapia ja Sovinta

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, ratkaisukeskeinen sovittelija, työsuojelukonsultti ja erikoissairaanhoitaja.

Erityisosaamisenani on hankalat ja pitkittyneet eroprosessit, lähimmäisten välillä tapahtuvat ristiriidat ja konfliktit, kuten perinnönjakoon, sukupolvenvaihdoksiin liittyvät sekä nuorten aikuisten itsenäistymiseen liittyvät ristiriidat ja konfliktit.

Lisäksi olen perehtynyt työpaikka- ja koulukiusaamisesta johtuvien ongelmien läpikäymiseen ja niistä toipumiseen.

Sovittelukoulutukseni pohjautuu restoratiiviseen oikeuden ja ratkaisukeskeisen lyhytterapian viitekehyksiin. Usein ihmisen oma mieli on suurin haastaja, jolloin sovittelijan taidoista ja osaamisesta on iloa ja hyötyä.

Ajanvaraus ilmaiseen tutustumispuheluun ja vastaanotolleni Töölössä tai etänä:

Sähköposti: teija.k.turunen@elisanet.fi

Puhelin: 040 503 9346

www.terapiajasovinta.fi

Kirsi Valto

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, työnohjaaja, organisaatiokonsultti, KM.
Pitkä kokemus henkilöstöjohtamisesta ja työelämäkysymyksistä. Monipuolinen elämänkokemus tuo syvyyttä myös ymmärtää erilaisten elämänvaiheiden tuomien haasteiden työstämistä.
Vastaanottotilat Pasilassa.
Sähköposti: kirsi@kirsivalto.fi
www.kirsivalto.fi

Mia Viita

Olen ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti ja valmentaja, humanitaarisen työn erityisasiantuntija, koulutettu neuvottelija sekä kulttuuriantropologi (FM)

Kansainvälisyys ja kulttuurisensitiivisyys ovat olennainen osa minua, asuttuani ja työskenneltyäni kolmessatoissa eri maassa. Sopeutumiskysymykset, muutosprosessit sekä uudet alut ja loput ovat minulle tuttuja asiayhteyksiä. Ammennan työssäni useasta viitekehyksestä (ratkaisu- ja voimavarakeskeisyys, logoterapia, NLP) sekä hyödynnän erittäin kansainvälistä kokemus- ja työhistoriaani, joka kattaa monipuolista kohtaamistyötä myös kriisi- ja traumatilanteissa. Vahvuusalueitani ovat mm. vuorovaikutustaidot, monikulttuurisuus, empaattinen johtajuus sekä resilienssiin, traumatyöskentelyyn ja myötätuntouupumukseen liittyvät kysymykset. Vankka kokemuspohja monikulttuuristen osaajatiimien esihenkilönä on hionut taitojani valmentaa ihmisiä myös työyhteisöissä. Terapiassani suuntaudutaan tavoitteisiin, edistymiseen ja muutokseen.

Vastaanotto Ullanlinnassa Helsingissä sekä etänä. Työkielinä suomi, englanti, ranska.

Puhelin: 0400 972327
Sähköposti: viitamiak@gmail.com
 www.miaviita.net

Mirja Virta

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, kriisityöntekijä, sosiaalikasvattaja. Traumapsykoterapeuttikoulutuksessa (otan myös koulutusasiakkaita).
Erityisosaamista: Perhe- ja lähisuhdeväkivalta, parisuhdeongelmat, kriisityö, surutyöskentely.
Sähköposti: mirja.virta@suomi24.fi
Puhelin: 044 386 2447 (tekstiviesti)

Marjo Vuorinen / Väestöliitto ja Better Days Oy

FM, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti ja valmentaja. Reteaming coach ja työnohjaaja. Johtamistaidon erikoisammattitutkinto (muutosjohtaminen). Vuosien esimies- ja johtajakokemus. Väestöliiton verkostoterapeutti. Ammattikirjoittaja.
Matalan kynnyksen terapiaa ja keskusteluapua sinulle, jolla on voimat vähissä, elämä solmussa kotona, töissä tai itsesi kanssa. Erityisosaaminen: työelämän ongelmat, ahdistus ja itsetunto-ongelmat.
Ajanvaraus yksilöasiakkaat:
vaestoliitonterapia.fi/terapeutit/vuorinen-marjo⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Vastaanotto: Kalevankatu 16, Helsinki.
Ajanvaraus yritysasiakkaat: www.terapeuttisi.fi/ajanvaraus/
Vastaanotto yritysasiakkaille Kalasatamassa, Lautatarhankatu 6 (Lindströmin talo).
Sähköposti: marjo.vuorinen@terapeuttisi.fi
www.terapeuttisi.fi

ESPOO

Vanessa Fuller / Espoo / Etä

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti -opiskelija.
Valmistun syksyllä 2022 Helsingin psykoterapiainstituutista

(Opinnot: 60 op sis. psykoterapeuttikoulutuksen edellyttämät lisäopinnot 30 op)

Ratkaisukeskeinen terapia on matalan kynnyksen terapiaa, jossa keskitytään asiakkaan nykytilaan sekä tulevaisuuden tavoitteisiin. Terapia auttaa löytämään asiakkaan omat vahvuudet sekä valmiudet erilaisten ongelmakohtien selvittämiseen.

Työskentelen esimerkiksi näiden asioiden parissa: ahdistus, erilaiset pelkotilat, päihdeongelmat, työelämän haasteet, stressi, esiintymisjännitys, sekä kulttuurien välisten erojen aiheuttamat haasteet ihmissuhteissa.

Voit tulla vastaanotolleni, olipa huolesi minkälainen tahansa.
Vastaanotto on toistaiseksi etäyhteydellä. Toimitilojen varmistuttua vastaanotan myös Espoon Leppävaaran alueella.
Varaa aikasi helposti verkossa: Terapeutti V. Fuller

Esittely: Terapiaratkaisu V. Fuller
Sähköposti: terapiaratkaisu@gmail.com

Tule matalalla kynnyksellä, omana itsenäsi, juuri sellaisena kuin olet.

Niina Mäkelä / Espoo / Etä

Kognitiivinen lyhytterapeutti (valm. -22), Psykofyysinen fysioterapeutti, Positive Psychology Practitioner, LCF Life Coach®.

Olen erikoistunut erityisesti jaksamisen pulmiin, uupumukseen ja stressinhallintaan. Yhdistän terapiaan myös kehollisia menetelmiä kuten läsnäolo- ja vireystilan säätelyharjoituksia.
Yhteystiedot ja ajanvaraus: www.niinamakela.fi
Vastaanotto etänä ja Espoon Järvenperässä Auroran Taukotilalla.

Outi Olkkola / Idustamo Oy / Espoo / Etä

Espoo Outi Olkkola / Idustamo Oy Kognitiivinen lyhytterapeutti, valm. 9/2023. Sosionomi (AMK) -opiskelija, arvioitu valmistuminen 2023. DiaSek 2022-23. KTM (johtaminen ja organisaatiot). Systemic business coach. Työnohjaaja STOry. Lisäksi sosiaalipsykologian perus- ja aineopinnot (60 op) ja psykologian perusopinnot (15 ov).

Erityisosaaminen: Vaikeat elämäntilanteet, myös työelämässä ja työssä näyttäytyvä kuormitus ja uupuminen. Integratiivinen työskentelyote (kognitiivinen, psykodynaaminen). Työnohjaus.

Otan vastaan Espoon Niittykummussa (Kappelikuja 6 B, Espoo) sekä etätapaamisena. Ajanvaraus puhelimitse tai sähköpostilla. outi.olkkola@idustamo.fi  p.050 516 6809, www.idustamo.fi

Tuomas Piippo / Terapiakota / Espoo / Etä

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, sairaanhoitaja (AMK), mielenterveys- ja päihdehoitotyön erikoistumisopinnot. Erityisosaamisena ahdistuksen, masennuksen ja elämänkriisien tuomien haasteiden kanssa työskentely sekä päihderiippuvuuksien tuomat haasteet. Etäterapia ja kotikäynnit mahdollisia.
Sähköposti: tuomas.piippo@terapiakota.fi
www.terapiakota.fi

Anni Rysti Espoo

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, psykoterapeuttiset valmiudet, RE-sielunhoitoterapeutti, lasten ja nuorten erityisohjaaja Olen erikoistunut pitkäaikaisten traumojen ja mielenterveyshäiriöiden hoitoon. Vastaanotolleni olet tervetullut tietenkin myös minkä tahansa akuutin kriisin tai pulman kanssa. Myönteinen tulevaisuuteen katsova ratkaisukeskeinen työtapani sopii moniin tilanteisiin. Minulla on yli 30 vuoden kokemus erityistä tukea tarvitsevien lasten ja nuorten kanssa toimimisesta. Lisäksi minulla on valmius käsitellä hengellisiä kysymyksiä asiakkaan niin halutessa.

anni.rysti@gmail.com Puhelin: 045 8742405

Hanna Salomaa

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, sosionomiopiskelija.
Erikoistunut ihmissuhdeongelmiin, kiusaamiseen ja persoonallisuushäiriöisten uhrien voimaannuttamiseen.
hanna.salomaa@pilkilo.fi
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠050 330 0698

VANTAA

Arja Dahlberg / Terapiamedal

Ratkaisukeskeinen lyhyterapeutti
Neuropsykiatrinen valmentaja (Nepsy)
Valmennusta, ohjausta, terapiaa matalankynnyksen palveluna myös kävelyterapiaa (walk & talk), kotikäynnit sekä etävastaanotto.
Erityisosaaminen nuoret ja nuoret aikuiset, perheet.
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠terapiamedal@gmail.com

Titta Laaksonen / Terapia Pihlapuu

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, sairaanhoitaja.
Ajanvaraus ark. klo 15–19 puhelin  045 217 3115
Muina aikoina sähköpostilla terapia.pihlapuu@gmail.com

HARJAVALTA

Darja Vappu Mäntyniemi, Harjavalta

Sydämessäsi on valo, jota varjot vahvistavat!

Olen elämänkokemusta omaava lyhytterapeutti, jolla on pitkä ja monipuolinen työkokemus sosiaali- ja terveydenhuollon ammattitehtävistä.

Olen koulutukseltani ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, sosionomi ylempi (AMK), kuntoutuksen ohjaaja (AMK) ja ammatillinen opettaja.

Erityisosaamiseni: Taideterapeuttiset menetelmät, kuntoutukseen liittyvä neuvonta; sosiaaliset tilanteet; mielenterveys-, päihde- ja peliongelmat.

Sähköposti: mantydar@outlook.com

Puhelin: 044 2542218

HOLLOLA

Anu Ruotsalainen / Kasvun dialogi

Olen sydämellinen ja ratkaisukeskeinen posttraumaattisen kasvun ja resilienssin asiantuntija, joka haluaa auttaa ihmisiä ja yhteisöjä kasvamaan ja löytämään oman voimansa.
Koulutukseni: Kasvatustieteiden maisteri, NLP Master Practitioner, EFT practitioner/ tunnetaito-ohjaaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeuttiopiskelija. Erityisesti osaamistani ovat stressinsäätely, ahdistus- ja paniikkihäiriö ja pitkittynyt uupumustila.
Sähköposti: anu@kasvundialogi.fi
Puhelin: 040 1410575
www.kasvundialogi.fi

HÄMEENLINNA

Elina Lilja / Mielen liekki

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, työnohjaajaopiskelija, Metsämieli-kouluttaja, mindfulness- ja rentoutusohjaaja, mielenterveyden ensiapu -ohjaaja. Pitkä kokemus henkilöstö- ja koulutustehtävistä. Erityisosaamistani ovat jaksamisen ja palautumisen tukeminen, kriisi- ja muutostilanteet, ahdistuneisuus, masentuneisuus, stressi, uupumus, parisuhteet, vuorovaikutus- ja tunnetyöskentely, kehon ja mielen hyvinvointi. Tarjoan lyhytterapiaa myös luontoympäristössä sekä luonnon hyvinvointivaikutuksia hyödyntäen! Myös etävastaanotto.
Ajanvaraus: www.vello.fi/mielenliekki
Sähköposti: mielenliekki@gmail.com
Puhelin: 040-503 3154
 www.mielenliekki.fi

Petri Sirén / Mindmedi (Tmi Petri Sirén)

Ratkaisu- ja voimavarakeskeinen lyhytterapeutti, seksuaalineuvoja ja valmentaja. Perhe- ja parisuhdehaasteet, seksuaalisuuteen liittyvät kysymykset, työnhakuun ja ammatin vaihtamiseen liittyvä valmentaminen.
Osoite: Suomen kasarmit rak. 2 13100 Hämeenlinna
Sähköposti: petri.siren@gmail.com
Puhelin: 0400762903
www.mindmedi.fi

IITTI

Tmi Mervi Kaartoaho / Ilonan terapiat

Ratkaisukeskeinen lyhyterapeutti, perushoitaja, kliininen hypnoterapeutti ja rentoutusvalmentaja.  Otan asiakkaita mistä tahansa Suomesta vain verkossa (teams). Vastaanottoa rajoittaa syöpähoitojen aiheuttama rajoite.
Sähköposti: kaartoahomervi1@gmail.com

IKAALINEN

Elina Jalaskoski

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, psykiatrinen sairaanhoitaja
Vastaanotto: Yrityscampus
Kauppakatu 7, 39500 Ikaalinen
Ajanvaraus: elina.jalaskoski@gmail.com
Puhelin: 040 5561798

JÄRVENPÄÄ

Nina Mouhu / Selevis

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, valtiotieteiden maisteri ja sosionomi (AMK). Yliopistossa olen opiskellut pääaineenani sosiaalityötä ja sivuaineina psykologiaa ja erityispedagogiikkaa. Muu koulutus: hyvinvointivalmentaja, Trainer Lab Oy, liikunnanohjauksen peruskoulutus, Trainer Lab Oy, Kids’Skills, Lyhytterapiainstituutti, Neuroscience of Learning, Helsingin yliopisto, interpersoonallisen psykoterapian (IPT) koulutus, Margareta Fellman-Hämäläinen, perhearviointi, perheen toimintakyvyn, voimavarojen, vahvuuksien ja vaikeuksien arviointimenetelmäkoulutus, Suomen Mielenterveysseura, oppimisen vaikeudet nuorilla ja aikuisilla – tunnistus ja tuki, Kuntoutussäätiö,  pelihaittojen ennaltaehkäisy, THL & Diakonia ammattikorkeakoulu, päihdelääketieteen perusteet, Helsingin yliopisto, esiopetuksen opettajien pätevöitymiskoulutus, Helsingin yliopisto, NLP:n mahdollisuudet lasten ja nuorten ohjaamisessa, Lahden kansanopisto, kasvatustieteen perusopinnot, Joensuun yliopisto

Tapaan asiakkaitani pääsääntöisesti toimistollani Järvenpäässä, mutta myös kotikäynnit ovat mahdollisia Uudellamaalla. Etätapaamisissa hyödynnän solki.live-palvelua.

Ajanvaraus: sähköpostitse tai https://valitseterapia.fi/terapeutit/nina-mouhu/
sähköposti: nina.mouhu@selevis.fi
puhelin: 044 241 8158
www.selevis.fi

KERAVA

Annika Saarentaus / Lyhytterapia Uusiarki

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti/ Terapia Uusi Arki

Ratkaisukeskeinen lyhyterapeutti , Terveys- ja sosiaalialan ammattilainen, Päihdetyön ammattitukinto, HOT-koulutus, Viiden pisteen Nada-korva-akupunktio koulutus, tällä hetkellä mukana valtakunnallisessa terapiat etulinjaan hankkeessa.

Erityisosaamista päihderiippuvuudet, toiminnalliset riippuvuudet, läheisriippuvuus, ahdistus, masennus, paniikkihöiriö sekä elämän kriisitilanteet. Vuosien työkokemus haastavien asiakasryhmien kanssa.

Tärkeintä on ihmisen kohtaaminen ja yhdessä asiakkaan kanssa voimaannuttava työskentely.

Voimavarojen uudelleen löytyminen ja uusien taitojen opettelu.

Annika Saarentaus 0405664000, email uusiarki@outlook.com

Kotikäynnit sekä etävastaanotto mahdollisia.

KIRKKONUMMI

Laura Eklund / Fria-Klinikka Oy Kirkkonummen Veikkola, myös etävastaanotto

Koulutus: Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti (2018 LTI) Toimintaterapeuttiopiskelija Metropolia AMK. Lähihoitaja (mielenterveys & päihde). 10 vuoden kokemus Minnesota-mallisesta päihde- & läheistyöstä. Erityisosaamisena: Riippuvuudet, Minnesota-mallinen päihde- läheistyö. Ratkaisukeskeinen ryhmäterapia. Perhetyö. Toimintaperapia. Musiikki & tanssi. Sähköposti: laura.eklund@friaklinikka.fi
Puhelin: 0451105778
 friaklinikka.fi

LAHTI

Tmi Mervi Kaartoaho / Ilonan terapiat

Sähköposti: kaartoahomervi1@gmail.com

LOHJA

Maija Repola / Askel kerrallaan

Olen ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, Reteaming-valmentaja ja sairaanhoitaja YAMK. Olen suorittanut kirjallisuusterapian perusopinnot (15op) ja valmistun parisuhdeohjaajaksi 2022. Tarjoan asiakkailleni terapiaa, valmennusta ja pariterapiaa Lohjalla vastaanotolla, kävelyterapiana ja etänä. Erikoisosaamista minulla on omaishoidosta, ikäihmisistä, parisuhteista, kirjallisuusterapeuttisista menetelmistä sekä työelämän haasteista. Yritykseni toimii Lohjan kaupungin omaishoidon vapaan korvaavana palveluntuottajana.
Ajanvaraus: vello.fi/askelkerrallaan
S-posti: maija@askelkerrallaan.fi
Puh: 044 5474743
www.askelkerrallaan.fi

Virpi Saari / Luova Saari / Raasepori ja Lohja

Psykiatriaan suunt. Sairaanhoitaja Amk

Lyhytterapeuttiopiskelija, ahdistuksen-,stressinhallinta-ja rentoutusmenetelmien ohjaus

virpi.joogasaari@gmail.com, p. 044 5493111

Heidi Selenius / Uudenmaan työnohjaus ja terapiapalvelut

Lyhytterapeutti, NLP-Master, lähihoitaja.
Vastaanotto: Laurinkatu 51
08100 Lohja

LOIMAA

Niina Remes / Terapia Remes

Vastaanottotila Loimaalla, vastaanotto myös etäyhteyksillä.
Sosionomi (AMK), varhaiskasvatuksen opettaja, globaalikasvatuksen ammattilainen, TVT-kouluttaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, reteaming työyhteisövalmentaja (valmistuminen 9/2021), transaktioanalyysin johdantokoulutus TA101 suoritettu, mielenterveys- ja päihdetyön erikoistumiskoulutus meneillään. Erityisosaaminen: Vaikeiden perhetilanteiden ja kriisien hoitaminen, parisuhteen ongelmat, ahdistuneisuuden hoito, työuupumuksen hoito, surutyöskentely
Sähköposti: niina.remes@terapiaremes.fi
Mahdollinen nettisivujen osoite: www.terapiaremes.fi

MIKKELI

Jonna Ahopalo / Kävely- ja metsäterapia sekä  etävastaanotto

Olen utelias, huumorintajuinen ja tutkimista rakastava persoona. Harrastan luonnossa liikkumista, lukemista ja biohakkerointia.
Koulutuksesi, mahdollinen erityisosaamisesi: Olen ammatiltani puutarhuri ja nyt opiskelen ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa. Erityisiä kiinnostuksen kohteita: itsensä johtaminen, motivaatio sekä mielen ja kehon hyvinvointi.
Sähköposti: ratkaisukeskeinen.jonna@gmail.com
Nnettisivut tulossa

Maarit Väisänen / Pohdinnanpaikka

Elämän risteyskohdat ja muutostilanteet ovat mahdollisuus katsella asioita toisenlaisesta näkökulmasta. Olen ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, jonka aikaisempi työkokemus painottuu terveydenhuollon ja kuntoutuksen sosiaalityön sekä järjestöissä tehtävän asiakas- ja perhelähtöisen työn kentille. Minulle on luontevaa asettua rinnalla kulkijaksi tilanteissa, joissa sinua tai perhettäsi on kohdannut jokin odottamaton muutos, sairaus tai vamma. Yhtä lailla asetun tarkastelemaan tilannettasi, johtuu se sitten esim. työssä uupumisesta tai uuden suunnan etsimisestä.
Etävastaanotto. Lähitapaamiset Mikkelin seudulla.
Sähköposti: maarit@pohdinnanpaikka.fi
Puhelin:  041 314 3434
www.pohdinnanpaikka.fi

Annastina Lepistö / Puhumalla Paremmaksi

Sosionomi (AMK) 2004 ja ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti 2020. Lisäksi olen opiskellut lyhyitä kursseja luontolähtöisiä menetelmiä ja muita toiminnallisia menetelmiä kuten terapeuttista kirjoittamista. Myös etävastaanotto.
Sähköposti: puhumallaparemmaksi@gmail.com
www.puhumallaparemmaksi.com

NUMMELA, VIHTI

Nina Kaaro

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, työnohjaaja ja työyhteisön kehittäjä (Sos.ped) sekä ekonomi, KTM. Minulla on myös ammatillisen opettajan koulutus (liiketalous- ja johtaminen). Olen toiminut opettajana ja kouluttajana yli 20 vuotta. Kokemus ja ymmärrys esimiehen ja työyhteisöjen dynamiikasta. Yritysmaailma tuttua. Työntekijän, esimiehen, opiskelijan ja ikäihmisen hyvinvointi ja jaksaminen, riittävyys, kiltteys ja rajat. Ihmisen elämänkaaren eri vaiheet; parisuhde, perhe, keski-ikä, ero, ikääntyminen, eläkkeelle jääminen.

⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠nina@ninakaaro.fi
p.040 8363 243

www.ninakaaro.fi

NURMIJÄRVI

Kaisa Markkanen / Ratkaisa

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti ja varhaiskasvatuksen opettaja
Hyvinvointia ja voimavaroja
Sähköposti: kaisa.markkanen@elisanet.fi
Fb: Ratkaisa
www.ratkaisa.fi

OULU

Tarja Kulju / Kultasyke

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, kasvatustieteiden maisteri, perhehoidon sosiaalityöntekijä voimavarakeskeinen työnohjaaja ja Solmuja parisuhteessa -parisuhdeneuvoja.  Lisäksi olen opiskellut skeematerapiaa, mindfullnessia ja tällä hetkellä suoritan tietoisuustaito-ohjaajan koulutusta.

Terapeuttina minulle on tärkeää aito kuuntelu, läsnäolo ja uusien näkökulmien avaaminen.

Tapaamiset ensisijaisesti livenä, mutta tarvittaessa myös etänä. Mahdollisuus myös ulkona luonnossa toteutuviin tapaamisiin.

tarja.kulju@outlook.com p. 050-568 5484

Nettisivut tulossa

Laura Lohvansuu / Mielellään mukana / Oulu ja lähiseutu

Olen 39- vuotias aito, avoin, luova, rento ja rempseä persoona.

Kohtaan asiakkaat avoimin mielin ja luon heihin luottamuksellisen vuorovaikutussuhteen. Työskentely lasten ja nuorten parissa on minulle erityisen mieluisaa. Oman tapahtumarikkaan elämän historiani olen kääntänyt voimavaraksi itselleni. Elämän historiani avulla minulla on helppoa ja luontevaa olla avuksi ihmisille monenlaisissa elämäntilanteissa. Toimin ammatillisena kokemusasiantuntijana mm. läheisen sairastumiseen ja kuolemaan liittyen. Mielenterveystyö on minusta äärimmäisen mielenkiintoista, kutsuvaa, ja koulutan itseäni jatkuvasti sen saralla.

Minulla on laaja- alainen osaaminen hoitoalalta perusterveydenhuollon saralta kahdenkymmenen vuoden ajalta. Ymmärrän ja huomioin ihmisen kokonaisuuden. Psyykkinen, fyysinen ja sosiaalinen hyvinvointi kulkevat käsi kädessä; on tärkeää huomioida kaikki nämä eri osa-alueet ihmisen hyvinvointia tukiessa. Työskentelyotteeni on osallistuva, kuunteleva ja ratkaisukeskeinen. Kohtaan asiakkaat yksilöllisesti. Asiakkaan tarpeet ja tavoitteet kartoitetaan aina asiakaslähtöisesti.
Koulutukseltani olen Lähihoitaja (2002), sairaanhoitaja/ terveydenhoitaja 2018. Lisäkoulutuksena olen käynyt mm. mielenterveys- ja päihdetyön erikoisammattitutkinnon, psykoterapeuttiset valmiudet (pohjois-pohjanmaan kesäyliopisto), ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti (valmistuminen syksyllä 2022)

Erityistä osaamista minulta löytyy lastensuojelusta.

mielellaanmukana@gmail.com p. 041 3122860  Facebook: https://www.facebook.com/Mielell%C3%A4%C3%A4n-Mukana-110695298346292/
Nettisivut tulossa

Johanna Pylkkänen / Oulu

Kognitiivinen lyhytterapeutti, kasvatuspsykologi KM, kirjallisuusterapiaohjaaja Muutos- ja itsetuntemustyöskentely, ahdistuksen ja masennuksen hoito, kasvatus- ja perheneuvonnan kokemusta, perheiden ja vanhemmuuden tukeminen, nuorten psyykkinen hyvinvointi, taidelähtöisiä menetelmiä - kuvia ja kirjallisuutta myös. Ihmissuhdehaasteet, ajatusten ja tunteiden työstäminen ja minäkuvan kirkastaminen. Elämän erilaiset joko ajan myötä kehittyneet haasteet tai äkilliset kriisit ja oman toiminnan ja itsensä kehittäminen.

johanna@kasvunluotsi.fi , p. 041 3131887,  www.kasvunluotsi.fi

PORI

Anna Aarnio

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti
Ajanvaraus: 040 185 1662

Susa Pohjola

Olen koulutukseltani sosionomi/diakoni AMK (2003) ja olen työskennellyt muun muassa Porin Työvoimatoimistossa, yksityisyrittäjänä hevosalalla ja sekä yritysmaailmassa mieheni yrityksessä. Ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi valmistuin 11/2020 (40op) ja sielunhoitoterapeutiksi (80op) 12/2021.
Muu osaaminen: sosiaalipedagogisen hevostoiminnan ohjaajan koulutus, Itä-Suomen Yliopisto (25op) 2009
Sähköposti: susa.pohjola@dnainternet.net
Puhelin: 041 3148437

PORVOO, LOVIISA, KOTKA

Maria Paassola/Terapeutti Maria

Ratkaisukeskinen lyhytterapeutti, KTM, psykologian perus- ja aineopintoja Tampereen ja Lapin avoimissa yliopistoissa. Erityisosaamistani ovat työelämäkysymykset, uraunelmat, jaksamisen haasteet, HSP, vanhemmuus, elämänkriisit. Lisäksi olen kehittänyt opintojeni lopputyönä luonnossa liikkumista ja keskusteluterapiaa yhdistävän tavan kohdata asiakkaita. Myös etävastaanotto.
 Ajanvaraus: vello.fi/terapeuttimaria
Sähköposti: terapeuttimaria@gmail.com
 www.terapeuttimaria.fi

RAUMA

Anne Weman /  Rauma / Etä

Palvelu PSY-moniammattilaiset, palveluntuottajana yhteistyössä psykologin kanssa. Kognitiivinen lyhytterapeutti (koulutuksessa, Suomen kognitiivisen terapian instituutti) Psykiatrinen sairaanhoitaja 20+ vuoden kokemus. Perheyritys keskisuuri PK-yritys 15+ vuoden kokemus.

Erityisosaaminen: - kaiken ikäisten neuropsykiatristen asiakkaiden terapia, kuntoutus ja ohjaus. - terapeuttinen ohjaus ja tuki neuropsykiatristen henkilöiden läheisille (vanhemmat, puoliso, muu läheinen) - muutostilanteet, kriisi, pelko, jännitys, ahdistus, masennus. .- mielen sparri yrittäjyyden tai työelämän haasteisiin.

Ajanvaraukset ja tiedustelut sähköpostilla: asiakaspalvelu@psymoniammattilaiset.fi , p. 040-1431585 / Anne Weman verkkosivut: www.sairaanhoitajaanneweman.fi www.psymoniammattilaiset.fi www.facebook.com/psymoniammattilaiset/ etäpalvelut: www.psymoniammattilaiset.navisec.fi

SOMERO

Hannele Lehmusketo-Ahola

Olen Somerolta ja toimin noin 100 kilometrin säteellä. Koulutukseltani olen ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, lähihoitaja, mielenterveys- ja päihdetyön erikoisammattitutkinto, neuropsykiatrinen valmentaja, defusing- ja debriefing-ohjaaja sekä loppuvaiheen sosionomiopiskelija AMK , eli tavoitteena on valmistua keväällä 2022.
Sähköposti. hannele.lehmusketo@gmail.com

TAMPERE

Hanna Myllymaa / Terapia Hanna Myllymaa

Ratkaisukeskeisen psykoterapian maisteri, ero-ohjaaja, KM
Erityisosaamiseni: Ratkaisukeskeisyys, parisuhde, uskottomuus, erotilanteet, työssä jaksaminen, kuormitus, työnohjaus. Toimin Tampereella, Pirkkalassa ja Helsingissä.
Ajanvaraus: www.timma.fi/tmihannamyllymaa
Sähköposti: terapia.myllymaa@gmail.com
Puhelin: 050 3050321
www.hannamyllymaa.fi

Darja Mäntyniemi

Lyhytterapeutiksi valmistuin 2020. Olen sosionomi (YAMK), diakoni ja ammatillinen opettaja AoP. Olen tehnyt sosiaali- ja terveydenhoitoalalla asiakastyötä kouluttajana, ohjaajana, erityisohjaajana ja sosiaalityöntekijänä. Työssäni olen kohdannut ihmisiä, joiden elämää on varjostanut oma tai läheisen sairaus, taloudelliset tai ihmissuhteisiin liittyvät ongelmat. Keskustelun avulla voimme avata uusia näkökulmia ja mahdollisuuksia myös sinun
elämäntilanteessasi!
Otan uusia asiakkaita vastaan Tampereella 1.3.2021 alkaen.
Tavoitat minut numerosta 044-2542218

Tuula Nyman / Tmi Toivonhelmiä

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, farmaseutti
Sähköposti: toivonhelmia@gmail.com
www.toivonhelmia.fi

Minna Ruohtula

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, lähihoitaja (mielenterveys ja päihde).
Sähköposti: minna@minnaruohtula.eu
Puhelin: 045 2510385
www.minnaruohtula.eu

Salla Saxén / Terapia Revontuli

Sosiaalipsykologi, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, tutkija ja psykoterapeuttiopiskelija
Vastaanotto: Pirkankatu 21 A 9, 33230 Tampere
www.terapiarevontuli.fi

TURKU

Laura Eklund / Fria-Klinikka Oy /Turku & Kirkkonummen Veikkola, myös etä.

Erityisosaamisena: Riippuvuudet, Minnesota-mallinen päihde- läheistyö. Ratkaisukeskeinen ryhmäterapia. Perhetyö. Toimintaperapia. Musiikki & tanssi. Laura.eklund@friaklinikka.fi , p.0451105778 ,  www.friaklinikka.fi

Mariel Mansoniemi

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, somaattinen traumaterapeutti sekä systeeminen perhekonstellaatioterapeutti. Olen erikoistunut ihmissuhdeongelmiin sekä ylisukupolvisiin traumoihin. Edelliseltä ammatiltani olen biologian alan tohtori. Vastaanotto Turussa Alkuvoiman tiloissa (www.alkuvoima.org) tai Zoomin kautta.
Sähköposti: mariel.mansoniemi@gmail.com
Puhelin: 0407393007

Bäsmä Heli Roinisto / Terapiapalvelu Puuttuva Palanen / Tuusula

Ratkaisukeskeinen Lyhytterapeutti (Advanced level, IASTI)

Erityisosaamisalueet: Ahdistuneisuus, Arvotyöskentely, Elämänkriisi, Masennus, Stressi, Tunnetaidot, Työssäjaksaminen, Uupumus, Voimavarakeskeinen terapia, Yksilöterapia, Pariterapia, Perheterapia

Ajanvaraus: https://valitseterapia.fi/terapeutit/basma-roinisto/  terapiapalvelu.pp@gmail.com  https://m.facebook.com/TerapiapalveluPuuttuvaPalanen/

VAASA / ETÄVASTAANOTTO

Pia Kokko / Ruuhkaretriitti

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti (koulutuksessa), FM viestintätieteet, BA valokuvaus. Erityisosaamiseni: Erityisherkkyys, erityislapset, avioero, ahdistus, paniikkikohtaukset, uupumus, masennus, burnout Ajanvaraus meilillä/whatsapillä tai verkossa www.vello.fi/ruuhkaretriitti. Mainitsethan lisätietoja-kentässä mikäli haluat tapaamisen etäyhteydellä.
Sähköposti: piamrt@gmail.com
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Puhelin: 0447991180
www.piakokko.com

Kati Karlsson / Terapia & valmennus MindSpot

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, rentoutusvalmentaja, kasvatustieteen maisteri, sairaanhoitaja (amk), ammatillinen opettaja (sosiaali- ja terveysala), ensiavun ja terveystiedon kouluttaja (SPR), mielenterveyden ea I & II Erityisosaaminen: Arjen ja työn erilaiset haasteet, jännitys, pelko, ahdistus, stressi, uupumus, vanhemmuuden haasteet, muutostilanteet ja motivaatio, mielen ja kehon hyvinvointi Betjänar också på svenska! Vastaanotto: Pitkänlahdenkatu 13, 65100 Vaasa & lisäksi etävastaanotto sovitulla tavalla. Ajanvaraus sähköpostitse ja puhelimitse.
Sähköposti: kati@terapiamindspot.fi tai katikarlsson@icloud.com
Puhelin: 050 3412206
www.terapiamindspot.fi
Ig:@terapiamindspot

Anu J. Keränen / Teleterapia.fi / Oulu/etänä ulkomaat ja muut paikkakunnat

Erikoissairaanhoidon ammattilainen, lyhytterapeuttikoulutuksessa. Yliopisto-opinnot sisältävät psykologiaa, positiivista ja ratkaisukeskeistä psykologiaa, kasvatustieteitä, nais- ja sukupuolentutkimusta, väkivallan ehkäisemisen monitieteisen koulutusohjelman, saamen kieltä ja kulttuuria sekä organisaatioiden ja työyhteisöjen johtamisen perusteet. Resilienssivalmentajana työskentelen toipumisen tueksi ja haasteeseen valmistautumiseen. Laillistettuna röntgenhoitajana hoitoalan eettiset velvoitteet määrittävät työtäni. Sama vastuu seuraa myös lyhytterapeutin työhön. Olen kiinnostunut psykofyysisestä lähestymistavasta auttaa asiakkaita. Sydäntäni lähellä ovat monikulttuurisuus, uusperheneuvonta ja mielen joustavuuden kasvattaminen.

Ajanvaraus: teleterapia.fi tai ottamalla yhteyttä suoraan

Sähköposti: johanna.teleterapia@gmail.com Puhelin: 044 792 2019