Olipa ongelmasi pieni tai suuri, keskustelu lyhytterapeutin kanssa voi auttaa sinua löytämään uusia näkökulmia ja voimavaroja tilanteeseesi. Keskustelut ovat täysin luottamuksellisia.

Yhdistyksemme terapeutit yhteystietoineen

ETÄVASTAANOTTO

Laura Aspholm-Tiainen/Terapia Valona

Psykologian perus- ja aineopinnot 60 op/Helsingin Yliopisto  2016–2019. Sosionomi-opintojen (AMK) ja Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti-opintojen valmistumisarvio 1/2023. Olen työskennellyt erityisesti ahdistus- ja masennusoireisten kanssa. Lapsiperheet, vanhemmuus ja sen tukeminen ovat lähellä sydäntäni.
Sähköposti: laura@terapiavalona.fi
 www.terapiavalona.fi

HELSINKI

Hanna Burman / Aitoa Elämää

Toimin etänä. Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, terveydenhoitaja/sairaanhoitaja AMK, lähihoitaja (mielenterveys- ja päihdetyö). Yli kymmenen vuoden kokemus psykiatrian alalta, joitain vuosia päihdehuollosta sekä lastensuojelusta.
Jag betjänar även på svenska!
Ajanvaraus: www.aitoaelamaa.com/hinnasto-ja-ajanvaraus
Sähköposti: aitoaelamaa@hannaburman.com
www.aitoaelamaa.com
FB: /aitoaelamaaa
Insta: @aitoaelamaaa

Paula Ikonen / Yhteystaito

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, kasvatustieteiden maisteri, Results Coach, työelämäntaitojen valmentaja.
Työskentelyssä kanssani heijastuvat hyväksyntä ja arvostus, utelias avoimuus mahdollisuuksille sekä myönteisiä näkökulmia avaava "ilosofia". Parasta mitä voin sinulle antaa, on että löydät yhteyden aitoon itseesi ja kohdistat energiasi sellaiselle työlle ja elämälle, josta saat voimaa.
Sähköposti: info@yhteystaito.fi
Puhelin:  04578724227

Miia Joensson

Toimin pääkaupunkiseudulla. Olen terveydenhoitaja/sairaanhoitaja AMK, ratkaisukeskeinen lyhytterapeuttiopiskelija, valm. 4/22.
Sähköposti: miia.joensson@gmail.com
Puhelin: 0401207735

Iina Järvi / Lyhytterapiakeskus Helsinki Oy

Lyhytterapiakeskus Helsinki Oy
Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, KM, erityisopettaja ja ammatillinen opettaja.
Lasten, nuorten, vanhemmuuden ja perheen tukeminen, sijaisvanhempien ja sijoitettujen lasten vanhempien tukeminen. Perhe- ja parisuhdeväkivaltaa kokeneet naiset.
Sähköposti: iina@lyhytterapiahelsinki.com
www.lyhytterapiahelsinki.com

Maria Kiikka

Koulutukseltani olen ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, työkykykoordinaattori, nlp-practitioner ja kasvatustieteen maisteri. Olen toiminut yli 10 vuoden ajan luokanopettajan ja erityisluokanopettajan moninaisessa toimenkuvassa. Minulla on myös työkokemusta uravalmennuksesta ja työkykyyn liittyvistä asioista. Autan asiakasta pohtimaan ja käsittelemään koko elämänkirjon asioita, olivat ne sitten isoja tai pieniä. Minulle on ensiarvoisen tärkeää, että asiakas kokee vuorovaikutussuhteemme toimivaksi ja tuntee tulevansa kuulluksi. Sähköposti: maria@mariakiikka.fi
Ajanvaraus: https://valitseterapia.fi/terapeutit/maria-kiikka
Puhelin: 0408430571
 mariakiikka.fi

Anne Korpi

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, työnohjaaja-konsultti, työyhteisösovittelun erityisosaaja.
Defusing- ja debriefing-ohjaaja, valmentaja.
Erityisosaaminen: parisuhdeongelmat, perhe- ja lähisuhdeväkivalta, kriisityö, surutyöskentely, vanhemmuuden tukeminen, lasten ja aikuisten masennus ja ahdistus. Kohderyhminä: yksilöt, pariskunnat, ryhmä- ja työyhteisöt.
Voin tulla myös asiakkaan luo.
Sähköposti: anne.korpi@ancor.fi
 www.ancor.fi

Ansa Lybeck

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, terapia istuntoina tai kävelyterapiana.
Koulutettu hieroja, erikoistunut manuaalisiin kivunhoidollisiin menetelmiin.
Sähköposti: ansaitsen@gmail.com
www.ansaitsen.com

Kirsimarja Monto-Puusti/ Ajatustila

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, ratkaisukeskeinen työyhteisösovittelija (valm. keväällä 2021). Sosionomi (AMK), sosiaalipsykologian ja yhteiskuntatieteiden opintoja, JET-ym. johtajuuskoulutusta, monikulttuurisuus- ja coaching-opintoja.
Yksilö- ja parisuhdeongelmat, vanhemmuuden tukeminen. Erityisosaamisalueena kahden kulttuurin yhteensovitteluun ja paluumuuttoon liittyvät kriisit, työyhteisöjen ja esimiestyön tukeminen. Työkielet suomi ja englanti.
Vastaanotto Kalasatamassa. Osoite: Lautatarhankatu 6 (Lindströmin talo)
Sähköposti: kmp@ajatustila.fi
www.ajatustila.fi

Anne Mustala

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti ja monipuoliset metodit omaava kehon&mielen rentoutusohjaaja.  Etävastaanotto.
Sähköposti: anne.mustala@easylife.fi
www.easylife.fi

Sari Repo

Ratkaisukeskeinen Lyhytterapeutti
Erityisosaaminen: Seksuaalikasvatus, parisuhdeongelmat ja
persoonallisuushäiriöisten uhrien tukeminen.
Puh: 040 373 0681
Sähköposti: sari.repo@welho.com

Leena Seise

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti
Siilitie 4 c
www.terapia.seise.org

Kirsti Tanskanen / Lyhytterapiahuone Helsinki

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, filosofian praktikko
Hitsaajankatu 6, 00810 Helsinki
Puhelin:  045 225 6566
lyhytterapiahuone.fi⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Kirsi Valto

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, työnohjaaja, organisaatiokonsultti, KM.
Pitkä kokemus henkilöstöjohtamisesta ja työelämäkysymyksistä. Monipuolinen elämänkokemus tuo syvyyttä myös ymmärtää erilaisten elämänvaiheiden tuomien haasteiden työstämistä.
Vastaanottotilat Pasilassa.
Sähköposti: kirsi@kirsivalto.fi
www.kirsivalto.fi

Mia Viita

Valmistuin tammikuussa 2022  ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi ja
Reteaming Coachiksi. Olen kansainvälisen taustan omaava humanitäärisen työn erityisosaaja ja kriisityöntekijä. Traumat, elämäntaidolliset haasteet, monikulttuurisuus ja työelämään liittyvät kysymykset ovat vahvuuksiani. Kolmikielinen (suomi, englanti, ranska) vastaanotto paikan päällä Eirassa ja Parikkalassa, myös etänä.
Koulutus: FM- Kulttuuriantropologi, NLP-practitioner, Logoterapian perusopinnot.
Puhelin: 0400 972327
Sähköposti: viitamiak@gmail.com
 www.miaviita.net

Mirja Virta

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, kriisityöntekijä, sosiaalikasvattaja. Traumapsykoterapeuttikoulutuksessa (otan myös koulutusasiakkaita).
Erityisosaamista: Perhe- ja lähisuhdeväkivalta, parisuhdeongelmat, kriisityö, surutyöskentely.
Sähköposti: mirja.virta@suomi24.fi
Puhelin: 044 386 2447 (tekstiviesti)

Marjo Vuorinen / Väestöliitto ja Better Days Oy

FM, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti ja valmentaja. Reteaming coach ja työnohjaaja. Johtamistaidon erikoisammattitutkinto (muutosjohtaminen). Vuosien esimies- ja johtajakokemus. Väestöliiton verkostoterapeutti. Ammattikirjoittaja.
Matalan kynnyksen terapiaa ja keskusteluapua sinulle, jolla on voimat vähissä, elämä solmussa kotona, töissä tai itsesi kanssa. Erityisosaaminen: työelämän ongelmat, ahdistus ja itsetunto-ongelmat.
Ajanvaraus yksilöasiakkaat:
vaestoliitonterapia.fi/terapeutit/vuorinen-marjo⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠
Vastaanotto: Kalevankatu 16, Helsinki.
Ajanvaraus yritysasiakkaat: www.terapeuttisi.fi/ajanvaraus/
Vastaanotto yritysasiakkaille Kalasatamassa, Lautatarhankatu 6 (Lindströmin talo).
Sähköposti: marjo.vuorinen@terapeuttisi.fi
www.terapeuttisi.fi

ESPOO

Niina Mäkelä

Kognitiivinen lyhytterapeutti (valm. -22), Psykofyysinen fysioterapeutti, Positive Psychology Practitioner, LCF Life Coach®.

Olen erikoistunut erityisesti jaksamisen pulmiin, uupumukseen ja stressinhallintaan. Yhdistän terapiaan myös kehollisia menetelmiä kuten läsnäolo- ja vireystilan säätelyharjoituksia.
Yhteystiedot ja ajanvaraus: www.niinamakela.fi
Vastaanotto etänä ja Espoon Järvenperässä Auroran Taukotilalla.

Tuomas Piippo / Terapiakota

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, sairaanhoitaja (AMK), mielenterveys- ja päihdehoitotyön erikoistumisopinnot. Erityisosaamisena ahdistuksen, masennuksen ja elämänkriisien tuomien haasteiden kanssa työskentely sekä päihderiippuvuuksien tuomat haasteet. Etäterapia ja kotikäynnit mahdollisia.
Sähköposti: tuomas.piippo@terapiakota.fi
www.terapiakota.fi

Hanna Salomaa

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, sosionomiopiskelija.
Erikoistunut ihmissuhdeongelmiin, kiusaamiseen ja persoonallisuushäiriöisten uhrien voimaannuttamiseen.
Sähköposti: hanna.salomaa@pilkilo.fi

VANTAA

Arja Dahlberg / Terapiamedal

Ratkaisukeskeinen lyhyterapeutti
Neuropsykiatrinen valmentaja (Nepsy)
Valmennusta, ohjausta, terapiaa matalankynnyksen palveluna myös kävelyterapiaa (walk & talk).
Erityisosaaminen nuoret ja nuoret aikuiset, perheet.
Sähköposti terapiamedal@gmail.com
www.terapiamedal.fi/ajanvaraus/

Titta Laaksonen / Terapia Pihlapuu

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, sairaanhoitaja.
Ajanvaraus ark. klo 15–19 puhelin  045 217 3115
Muina aikoina sähköpostilla terapia.pihlapuu@gmail.com

HOLLOLA

Anu Ruotsalainen / Kasvun dialogi

Olen sydämellinen ja ratkaisukeskeinen posttraumaattisen kasvun ja resilienssin asiantuntija, joka haluaa auttaa ihmisiä ja yhteisöjä kasvamaan ja löytämään oman voimansa.
Koulutukseni: Kasvatustieteiden maisteri, NLP Master Practitioner, EFT practitioner/ tunnetaito-ohjaaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeuttiopiskelija. Erityisesti osaamistani ovat stressinsäätely, ahdistus- ja paniikkihäiriö ja pitkittynyt uupumustila.
Sähköposti: anu@kasvundialogi.fi
Puhelin: 040 1410575
www.kasvundialogi.fi

HÄMEENLINNA

Elina Lilja / Mielen liekki

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, työnohjaajaopiskelija, Metsämieli-kouluttaja, mindfulness- ja rentoutusohjaaja, mielenterveyden ensiapu -ohjaaja. Pitkä kokemus henkilöstö- ja koulutustehtävistä. Erityisosaamistani ovat jaksamisen ja palautumisen tukeminen, kriisi- ja muutostilanteet, ahdistuneisuus, masentuneisuus, stressi, uupumus, parisuhteet, vuorovaikutus- ja tunnetyöskentely, kehon ja mielen hyvinvointi. Tarjoan lyhytterapiaa myös luontoympäristössä sekä luonnon hyvinvointivaikutuksia hyödyntäen! Myös etävastaanotto.
Ajanvaraus: www.vello.fi/mielenliekki
Sähköposti: mielenliekki@gmail.com
Puhelin: 040-503 3154
 www.mielenliekki.fi

Petri Sirén / Mindmedi (Tmi Petri Sirén)

Ratkaisu- ja voimavarakeskeinen lyhytterapeutti, seksuaalineuvoja ja valmentaja. Perhe- ja parisuhdehaasteet, seksuaalisuuteen liittyvät kysymykset, työnhakuun ja ammatin vaihtamiseen liittyvä valmentaminen.
Osoite: Suomen kasarmit rak. 2 13100 Hämeenlinna
Sähköposti: petri.siren@gmail.com
Puhelin: 0400762903
www.mindmedi.fi

IITTI

Tmi Mervi Kaartoaho / Ilonan terapiat

Ratkaisukeskeinen lyhyterapeutti, perushoitaja, kliininen hypnoterapeutti ja rentoutusvalmentaja.  Otan asiakkaita mistä tahansa Suomesta vain verkossa (teams). Vastaanottoa rajoittaa syöpähoitojen aiheuttama rajoite.
Sähköposti: kaartoahomervi1@gmail.com

IKAALINEN

Elina Jalaskoski

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, psykiatrinen sairaanhoitaja
Vastaanotto: Yrityscampus
Kauppakatu 7, 39500 Ikaalinen
Ajanvaraus: elina.jalaskoski@gmail.com
Puhelin: 040 5561798

JÄRVENPÄÄ

Nina Mouhu / Selevis

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, valtiotieteiden maisteri ja sosionomi (AMK). Yliopistossa olen opiskellut pääaineenani sosiaalityötä ja sivuaineina psykologiaa ja erityispedagogiikkaa. Muu koulutus: hyvinvointivalmentaja, Trainer Lab Oy, liikunnanohjauksen peruskoulutus, Trainer Lab Oy, Kids’Skills, Lyhytterapiainstituutti, Neuroscience of Learning, Helsingin yliopisto, interpersoonallisen psykoterapian (IPT) koulutus, Margareta Fellman-Hämäläinen, perhearviointi, perheen toimintakyvyn, voimavarojen, vahvuuksien ja vaikeuksien arviointimenetelmäkoulutus, Suomen Mielenterveysseura, oppimisen vaikeudet nuorilla ja aikuisilla – tunnistus ja tuki, Kuntoutussäätiö,  pelihaittojen ennaltaehkäisy, THL & Diakonia ammattikorkeakoulu, päihdelääketieteen perusteet, Helsingin yliopisto, esiopetuksen opettajien pätevöitymiskoulutus, Helsingin yliopisto, NLP:n mahdollisuudet lasten ja nuorten ohjaamisessa, Lahden kansanopisto, kasvatustieteen perusopinnot, Joensuun yliopisto

Tapaan asiakkaitani pääsääntöisesti toimistollani Järvenpäässä, mutta myös kotikäynnit ovat mahdollisia Uudellamaalla. Etätapaamisissa hyödynnän solki.live-palvelua.

Ajanvaraus: sähköpostitse tai https://valitseterapia.fi/terapeutit/nina-mouhu/
sähköposti: nina.mouhu@selevis.fi
puhelin: 044 241 8158
www.selevis.fi

KERAVA

Annika Saarentaus / Lyhytterapia Uusiarki

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, lähihoitaja, päihdetyöntekijä.
Erityisosaaminen: Päihderiippuvuus ja elämänkriisit. Vuosien kokemus päihdetyöstä.
(Myös kotikäynnit)
Sähköposti: uusiarki@outlook.com

KIRKKONUMMI

Laura Eklund / Fria-Klinikka Oy Kirkkonummen Veikkola, myös etävastaanotto

Koulutus: Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti (2018 LTI) Toimintaterapeuttiopiskelija Metropolia AMK. Lähihoitaja (mielenterveys & päihde). 10 vuoden kokemus Minnesota-mallisesta päihde- & läheistyöstä. Erityisosaamisena: Riippuvuudet, Minnesota-mallinen päihde- läheistyö. Ratkaisukeskeinen ryhmäterapia. Perhetyö. Toimintaperapia. Musiikki & tanssi. Sähköposti: laura.eklund@friaklinikka.fi
Puhelin: 0451105778
 friaklinikka.fi

LAHTI

Tmi Mervi Kaartoaho / Ilonan terapiat

Sähköposti: kaartoahomervi1@gmail.com

LOHJA

Maija Repola / Askel kerrallaan

Olen ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, Reteaming-valmentaja ja sairaanhoitaja YAMK. Olen suorittanut kirjallisuusterapian perusopinnot (15op) ja valmistun parisuhdeohjaajaksi 2022. Tarjoan asiakkailleni terapiaa, valmennusta ja pariterapiaa Lohjalla vastaanotolla, kävelyterapiana ja etänä. Erikoisosaamista minulla on omaishoidosta, ikäihmisistä, parisuhteista, kirjallisuusterapeuttisista menetelmistä sekä työelämän haasteista. Yritykseni toimii Lohjan kaupungin omaishoidon vapaan korvaavana palveluntuottajana.
Ajanvaraus: vello.fi/askelkerrallaan
S-posti: maija@askelkerrallaan.fi
Puh: 044 5474743
www.askelkerrallaan.fi

Heidi Selenius / Uudenmaan työnohjaus ja terapiapalvelut

Lyhytterapeutti, NLP-Master, lähihoitaja.
Vastaanotto: Laurinkatu 51
08100 Lohja

LOIMAA

Niina Remes / Terapia Remes

Vastaanottotila Loimaalla, vastaanotto myös etäyhteyksillä.
Sosionomi (AMK), varhaiskasvatuksen opettaja, globaalikasvatuksen ammattilainen, TVT-kouluttaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, reteaming työyhteisövalmentaja (valmistuminen 9/2021), transaktioanalyysin johdantokoulutus TA101 suoritettu, mielenterveys- ja päihdetyön erikoistumiskoulutus meneillään. Erityisosaaminen: Vaikeiden perhetilanteiden ja kriisien hoitaminen, parisuhteen ongelmat, ahdistuneisuuden hoito, työuupumuksen hoito, surutyöskentely
Sähköposti: niina.remes@terapiaremes.fi
Mahdollinen nettisivujen osoite: www.terapiaremes.fi

MIKKELI

Jonna Ahopalo / Kävely- ja metsäterapia sekä  etävastaanotto

Olen utelias, huumorintajuinen ja tutkimista rakastava persoona. Harrastan luonnossa liikkumista, lukemista ja biohakkerointia.
Koulutuksesi, mahdollinen erityisosaamisesi: Olen ammatiltani puutarhuri ja nyt opiskelen ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa. Erityisiä kiinnostuksen kohteita: itsensä johtaminen, motivaatio sekä mielen ja kehon hyvinvointi.
Sähköposti: ratkaisukeskeinen.jonna@gmail.com
Nnettisivut tulossa

Maarit Väisänen / Pohdinnanpaikka

Elämän risteyskohdat ja muutostilanteet ovat mahdollisuus katsella asioita toisenlaisesta näkökulmasta. Olen ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, jonka aikaisempi työkokemus painottuu terveydenhuollon ja kuntoutuksen sosiaalityön sekä järjestöissä tehtävän asiakas- ja perhelähtöisen työn kentille. Minulle on luontevaa asettua rinnalla kulkijaksi tilanteissa, joissa sinua tai perhettäsi on kohdannut jokin odottamaton muutos, sairaus tai vamma. Yhtä lailla asetun tarkastelemaan tilannettasi, johtuu se sitten esim. työssä uupumisesta tai uuden suunnan etsimisestä.
Etävastaanotto. Lähitapaamiset Mikkelin seudulla.
Sähköposti: maarit@pohdinnanpaikka.fi
Puhelin:  041 314 3434
www.pohdinnanpaikka.fi

Annastina Lepistö / Puhumalla Paremmaksi

Sosionomi (AMK) 2004 ja ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti 2020. Lisäksi olen opiskellut lyhyitä kursseja luontolähtöisiä menetelmiä ja muita toiminnallisia menetelmiä kuten terapeuttista kirjoittamista. Myös etävastaanotto.
Sähköposti: puhumallaparemmaksi@gmail.com
www.puhumallaparemmaksi.com

NUMMELA, VIHTI

Nina Kaaro

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, työnohjaaja ja työyhteisön kehittäjä (Sos.ped) sekä ekonomi, KTM. Minulla on myös ammatillisen opettajan koulutus (liiketalous- ja johtaminen). Olen toiminut opettajana ja kouluttajana yli 20 vuotta. Kokemus ja ymmärrys esimiehen ja työyhteisöjen dynamiikasta. Yritysmaailma tuttua. Työntekijän, esimiehen, opiskelijan ja ikäihmisen hyvinvointi ja jaksaminen, riittävyys, kiltteys ja rajat. Ihmisen elämänkaaren eri vaiheet; parisuhde, perhe, keski-ikä, ero, ikääntyminen, eläkkeelle jääminen.
Vastaanotto: Vihdintie 1, Nummela
Sähköposti: nina@ninakaaro.fi
www.ninakaaro.fi

NURMIJÄRVI

Kaisa Markkanen / Ratkaisa

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti ja varhaiskasvatuksen opettaja
Hyvinvointia ja voimavaroja
Sähköposti: kaisa.markkanen@elisanet.fi
Fb: Ratkaisa
www.ratkaisa.fi

OULU

Tarja Kulju / Kultasyke

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, kasvatustieteiden maisteri, perhehoidon sosiaalityöntekijä voimavarakeskeinen työnohjaaja ja Solmuja parisuhteessa -parisuhdeneuvoja.  Lisäksi olen opiskellut skeematerapiaa, mindfullnessia ja tällä hetkellä suoritan tietoisuustaito-ohjaajan koulutusta.

Terapeuttina minulle on tärkeää aito kuuntelu, läsnäolo ja uusien näkökulmien avaaminen.

Tapaamiset ensisijaisesti livenä, mutta tarvittaessa myös etänä. Mahdollisuus myös ulkona luonnossa toteutuviin tapaamisiin.

tarja.kulju@outlook.com p. 050-568 5484

Nettisivut tulossa

PORI

Anna Aarnio

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti
Ajanvaraus: 040 185 1662

Susa Pohjola

Olen koulutukseltani sosionomi/diakoni AMK (2003) ja olen työskennellyt muun muassa Porin Työvoimatoimistossa, yksityisyrittäjänä hevosalalla ja sekä yritysmaailmassa mieheni yrityksessä. Ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi valmistuin 11/2020 (40op) ja sielunhoitoterapeutiksi (80op) 12/2021.
Muu osaaminen: sosiaalipedagogisen hevostoiminnan ohjaajan koulutus, Itä-Suomen Yliopisto (25op) 2009
Sähköposti: susa.pohjola@dnainternet.net
Puhelin: 041 3148437

PORVOO, LOVIISA, KOTKA

Maria Paassola/Terapeutti Maria

Ratkaisukeskinen lyhytterapeutti, KTM, psykologian perus- ja aineopintoja Tampereen ja Lapin avoimissa yliopistoissa. Erityisosaamistani ovat työelämäkysymykset, uraunelmat, jaksamisen haasteet, HSP, vanhemmuus, elämänkriisit. Lisäksi olen kehittänyt opintojeni lopputyönä luonnossa liikkumista ja keskusteluterapiaa yhdistävän tavan kohdata asiakkaita. Myös etävastaanotto.
 Ajanvaraus: vello.fi/terapeuttimaria
Sähköposti: terapeuttimaria@gmail.com
 www.terapeuttimaria.fi

SOMERO

Hannele Lehmusketo-Ahola

Olen Somerolta ja toimin noin 100 kilometrin säteellä. Koulutukseltani olen ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, lähihoitaja, mielenterveys- ja päihdetyön erikoisammattitutkinto, neuropsykiatrinen valmentaja, defusing- ja debriefing-ohjaaja sekä loppuvaiheen sosionomiopiskelija AMK , eli tavoitteena on valmistua keväällä 2022.
Sähköposti. hannele.lehmusketo@gmail.com

TAMPERE

Hanna Myllymaa / Terapia Hanna Myllymaa

Ratkaisukeskeisen psykoterapian maisteri, ero-ohjaaja, KM
Erityisosaamiseni: Ratkaisukeskeisyys, parisuhde, uskottomuus, erotilanteet, työssä jaksaminen, kuormitus, työnohjaus. Toimin Tampereella, Pirkkalassa ja Helsingissä.
Ajanvaraus: www.timma.fi/tmihannamyllymaa
Sähköposti: terapia.myllymaa@gmail.com
Puhelin: 050 3050321
www.hannamyllymaa.fi

Darja Mäntyniemi

Lyhytterapeutiksi valmistuin 2020. Olen sosionomi (YAMK), diakoni ja ammatillinen opettaja AoP. Olen tehnyt sosiaali- ja terveydenhoitoalalla asiakastyötä kouluttajana, ohjaajana, erityisohjaajana ja sosiaalityöntekijänä. Työssäni olen kohdannut ihmisiä, joiden elämää on varjostanut oma tai läheisen sairaus, taloudelliset tai ihmissuhteisiin liittyvät ongelmat. Keskustelun avulla voimme avata uusia näkökulmia ja mahdollisuuksia myös sinun
elämäntilanteessasi!
Otan uusia asiakkaita vastaan Tampereella 1.3.2021 alkaen.
Tavoitat minut numerosta 044-2542218

Tuula Nyman / Tmi Toivonhelmiä

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, farmaseutti
Sähköposti: toivonhelmia@gmail.com
www.toivonhelmia.fi

Minna Ruohtula

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, lähihoitaja (mielenterveys ja päihde).
Sähköposti: minna@minnaruohtula.eu
Puhelin: 045 2510385
www.minnaruohtula.eu

Salla Saxén / Terapia Revontuli

Sosiaalipsykologi, ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, tutkija ja psykoterapeuttiopiskelija
Vastaanotto: Pirkankatu 21 A 9, 33230 Tampere
www.terapiarevontuli.fi

TURKU

Mariel Mansoniemi

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, somaattinen traumaterapeutti sekä systeeminen perhekonstellaatioterapeutti. Olen erikoistunut ihmissuhdeongelmiin sekä ylisukupolvisiin traumoihin. Edelliseltä ammatiltani olen biologian alan tohtori. Vastaanotto Turussa Alkuvoiman tiloissa (www.alkuvoima.org) tai Zoomin kautta.
Sähköposti: mariel.mansoniemi@gmail.com
Puhelin: 0407393007

VAASA / ETÄVASTAANOTTO

Pia Kokko / Ruuhkaretriitti

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti (koulutuksessa), FM viestintätieteet, BA valokuvaus. Erityisosaamiseni: Erityisherkkyys, erityislapset, avioero, ahdistus, paniikkikohtaukset, uupumus, masennus, burnout Ajanvaraus meilillä/whatsapillä tai verkossa www.vello.fi/ruuhkaretriitti. Mainitsethan lisätietoja-kentässä mikäli haluat tapaamisen etäyhteydellä.
Sähköposti: piamrt@gmail.com
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠Puhelin: 0447991180
www.piakokko.com

Kati Karlsson / Terapia & valmennus MindSpot

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti, rentoutusvalmentaja, kasvatustieteen maisteri, sairaanhoitaja (amk), ammatillinen opettaja (sosiaali- ja terveysala), ensiavun ja terveystiedon kouluttaja (SPR), mielenterveyden ea I & II Erityisosaaminen: Arjen ja työn erilaiset haasteet, jännitys, pelko, ahdistus, stressi, uupumus, vanhemmuuden haasteet, muutostilanteet ja motivaatio, mielen ja kehon hyvinvointi Betjänar också på svenska! Vastaanotto: Pitkänlahdenkatu 13, 65100 Vaasa & lisäksi etävastaanotto sovitulla tavalla. Ajanvaraus sähköpostitse ja puhelimitse.
Sähköposti: kati@terapiamindspot.fi tai katikarlsson@icloud.com
Puhelin: 050 3412206