Lyhytterapeuttiopintoihin kuuluu käytännön asiakasharjoittelua.

Haluatko harjoitusasiakkaaksi?

Tällä sivulla alan opiskelijat tarjoavat mahdollisuuden tulla lyhytterapiaan harjoitusasiakkaaksi.

Jos kiinnostut, ota suoraan yhteyttä listalla olevaan opiskelijaan.

Tapaamiskertoja on yleensä 3–5. Yksi terapiakerta kestää 45 minuuttia ellei toisin sovita.

Opiskelija tekee harjoitusasiakkaan kanssa sopimuksen. Asiakas on tietoinen, että kyseessä on harjoittelu ja opiskelija lupaa pitää huolen, että tunnistaa omat asiantuntijuuden rajansa. Koska kyseessä on koulutuksellinen harjoittelu, opiskelija pyytää asiakkaalta luvan käsitellä terapian tekemiseen liittyviä kokemuksiaan opintotyöryhmässään kertomatta asiakkaan nimeä.

Mahdollinen maksu sovitaan opiskelijan kanssa.

Lyhytterapeuttiyhdistys ry tarjoaa alustan tiedottamiselle, mutta ei vastaa muuten harjoitusasiakkuuksista.

Opiskelija, etsitkö harjoitusasiakkaita?

Tarjoamme opiskelijoille mahdollisuuden etsiä harjoitusasiakkaita yhdistyksemme kautta. Lue ohjeet täältä.

Harjoitusasiakasta etsii

Jonna Ahopalo / Mikkeli kävely- ja metsäterapia sekä etävastaanotto

Olen utelias, huumorintajuinen ja tutkimista rakastava persoona.
Harrastan luonnossa liikkumista, lukemista ja biohakkerointia.
Olen ammatiltani puutarhuri ja opiskelen ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa.
Erityisiä kiinnostuksen kohteita: itsensä johtaminen, motivaatio sekä mielen ja kehon hyvinvointi.
Sähköposti: ratkaisukeskeinen.jonna@gmail.com
Nettisivut tulossa

Nada Ali / Espoo / Etävastaanotto

Ratkaisukeskeisen lyhytterapian opiskelija, psykologian maisteri (MSc Mental Health Studies). Olen työskennellyt järjestöalalla mm. lasten ja nuorten sekä maahanmuuttajien ohjaajana. Tällä hetkellä opiskelen ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi ja valmistun keväällä 2022.
Sähköposti: nada.ali.work@outlook.com

Vanessa Fuller / Espoo / Etävastaanotto

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti -opiskelija.
Valmistun syksyllä 2022 Helsingin psykoterapiainstituutista
Erityisosaaminen: yksilöterapia, esiintymisjännitys, ahdistus, stressi, kulttuurien välisten erojen aiheuttamat haasteet ihmissuhteissa sekä kansainvälisen viestinnän ja tiimityöskentelyn haasteet työelämässä.
Vastaanotto toistaiseksi etäyhteydellä. Toimitilojen varmistuttua vastaanotan myös Espoon Leppävaaran alueella.
Ajanvaraukset sähköpostitse: terapiaratkaisu@gmail.com
Tarkempi esittelyni:
⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠sites.google.com/view/ratkaisukeskeinenterapia/etusivu

Satu Lehtinen / Etävastaanotto

Tärkeimpiä arvojani ovat merkityksellisyys ja oikeudenmukaisuus. Sekä työelämässä että vapaaehtoisena olen kohdannut valtavan määrän erilaisia ja
eri taustoista tulevia ihmisiä. Olen muun muassa kampanjoinut näkövammaisille äänimajakat vaaralliseen risteykseen ja senioreille lisää penkkejä kauppoihin. Olen rohkeasti puuttunut ongelmiin, jotka vaikuttivat monen ihmisen työturvallisuuteen ja terveyteen.
Ratkaisukeskeisen lyhytterapian opiskelija (valm. 03/23), koulutettu seksuaalineuvoja, kulttuurituottaja amk
Erityisosaaminen: seksuaalisuus, kehonkuva, itsetunto, arvojen ja tarpeiden tunnistaminen, työhyvinvointi, uupumus.
satu@lupanauttia.fi
WhatsApp: 0402514663
www.lupanauttia.fi

Virpi Saari

Opiskelen ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa (50 op), valmistun 2023.
Olen psykiatriaan suuntautunut sairaanhoitaja Amk ja käynyt Shortumin järjestämän koulutuksen lyhytterapeuttisen työotteen perustaidot.
Erityisosaamistani on psykofyysisten ahdistuksen-ja stressinhallintakeinojen ohjaus hengitys-ja rentoutusmenetelmineen.
Olen osallistunut myös taideterapian kaksivuotiseen ohjaajakoulutukseen. Joogaopettajana SJL olen toiminut 20 vuotta.
virpi.joogasaari@gmail.com

Julia Silverio / Helsinki, Turku, Tampere, Espoo, Vantaa,  Järvenpää, Hyvinkää, Mäntsälä

Opiskelen Lyhytterapiainstituutissa ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi. Teoriaopintojen lisäksi teen maisteriopintoja pääaineenani sukupuolentutkimus. Toiseuden kysymykset ovat minulle tuttuja ja tärkeitä. Turvallisempi tila, antirasistinen ja sukupuolisensitiivinen työote ovat toimintani pohjana, niistä en tingi. Kiinnostuksen kohteitani ovat lisäksi liike- ja tietoisuustyöskentely, joita saatamme käyttää osana tapaamisia. Voimme tavata sekä lähi- että etätoteutuksena. Pystyn myös kulkemaan moneen suuntaan.
Ihmisoikeuksien kandidaatti, sukupuolentutkimuksen maisteriopiskelija, tanssija ja tanssinopettaja. Erityisosaamisalueet: toiseus ja antirasismi.
Sähköposti: info@felicious.fi
 www.felicious.fi

SEURAA MEITÄ

Anu Ruotsalainen / Hollola

Olen sydämellinen ja ratkaisukeskeinen posttraumaattisen kasvun ja resilienssin asiantuntija, joka haluaa auttaa ihmisiä ja yhteisöjä kasvamaan ja löytämään oman voimansa.
Koulutukseni: Kasvatustieteiden maisteri, NLP Master Practitioner, EFT practitioner/ tunnetaito-ohjaaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeuttiopiskelija. Erityisesti osaamistani ovat stressinsäätely, ahdistus- ja paniikkihäiriö ja pitkittynyt uupumustila.
Sähköposti: anu@kasvundialogi.fi
Puhelin: 040 1410575
Nettisivujen osoite: www.kasvundialogi.fi

Siilinjärvi, Kuopio, etävastaanotto

Aloitin ratkaisukeskeisen lyhytterapian opinnot helmikuussa 2022 (sis. psykoterapeuttiset valmiudet). Koulutukseltani olen sosionomi AMK (valm. 2014) ja työskentelen varhaiskasvatuksen opettajana.

Mieluiten etävastaanotto tilan puutteen vuoksi tai kotikäynti Siilinjärvi-Kuopio alueella.

susannak.lyhytterapia@gmail.com

Taru Liias, etävastaanotto

Tärkeimpiä arvojani ovat läsnäoleva ja turvallinen kohtaaminen, tasavertaisen ja yhteistyöhön tähtäävän kokemuksen luominen, oikeudenmukaisuuden edistäminen, monitasoinen ja kokonaisvaltainen hyvinvoinnin edistäminen, vaihtoehtojen tarjoaminen ja jatkuva oppiminen. Teen työtä vahvalla eettisellä arvopohjalla. Perehdyn perusteellisesti työstämiini asioihin, joten voit luottaa, että toimin vahvasti sinua tukien osaamistani mukaillen.
Valmistun ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi 12/2022, 40 op. Taustaltani olen sosionomi (AMK) sis. muun muassa luontolähtöisiä kuntouttavan työmenetelmiä sekä lapsi- ja perhelähtöisen työn opintoja. Opinnäytteessäni käsittelin työperäistä väkivaltaa ja sen uhkaa.

Sähköposti: info@tyvenet.fi

Puhelin: 040 814 0499 (klo 8-16).  Asiakastyötä tehdessä en pysty vastaamaan puheluihin, mutta soitan sinulle takaisin. Voit jättää myös soittopyynnön tekstiviestitse.