Lyhytterapeuttiopintoihin kuuluu käytännön asiakasharjoittelua.

Haluatko harjoitusasiakkaaksi?

Tällä sivulla alan opiskelijat tarjoavat mahdollisuuden tulla lyhytterapiaan harjoitusasiakkaaksi.

Jos kiinnostut, ota suoraan yhteyttä listalla olevaan opiskelijaan.

Tapaamiskertoja on yleensä 3–5. Yksi terapiakerta kestää 45 minuuttia ellei toisin sovita.

Opiskelija tekee harjoitusasiakkaan kanssa sopimuksen. Asiakas on tietoinen, että kyseessä on harjoittelu ja opiskelija lupaa pitää huolen, että tunnistaa omat asiantuntijuuden rajansa. Koska kyseessä on koulutuksellinen harjoittelu, opiskelija pyytää asiakkaalta luvan käsitellä terapian tekemiseen liittyviä kokemuksiaan opintotyöryhmässään kertomatta asiakkaan nimeä.

Mahdollinen maksu sovitaan opiskelijan kanssa.

Lyhytterapeuttiyhdistys ry tarjoaa alustan tiedottamiselle, mutta ei vastaa muuten harjoitusasiakkuuksista.

Opiskelija, etsitkö harjoitusasiakkaita?

Tarjoamme opiskelijoille mahdollisuuden etsiä harjoitusasiakkaita yhdistyksemme kautta. Lue ohjeet täältä.

Harjoitusasiakasta etsii

Jonna Ahopalo / Mikkeli kävely- ja metsäterapia sekä etävastaanotto

Olen utelias, huumorintajuinen ja tutkimista rakastava persoona.
Harrastan luonnossa liikkumista, lukemista ja biohakkerointia.
Olen ammatiltani puutarhuri ja opiskelen ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa.
Erityisiä kiinnostuksen kohteita: itsensä johtaminen, motivaatio sekä mielen ja kehon hyvinvointi.
Sähköposti: ratkaisukeskeinen.jonna@gmail.com
Nettisivut tulossa

Vanessa Fuller / Espoo / Etävastaanotto

Ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti -opiskelija.
Valmistun syksyllä 2022 Helsingin psykoterapiainstituutista

(Opinnot: 60 op sis. psykoterapeuttikoulutuksen edellyttämät lisäopinnot 30 op)
Työskentelen esimerkiksi näiden asioiden parissa: ahdistus, erilaiset pelkotilat, päihdeongelmat, työelämän haasteet, stressi, esiintymisjännitys, sekä kulttuurien välisten erojen aiheuttamat haasteet ihmissuhteissa.

Voit tulla vastaanotolleni, olipa huolesi minkälainen tahansa.

Vastaanotto on toistaiseksi etäyhteydellä. Toimitilojen varmistuttua vastaanotan myös Espoon Leppävaaran alueella.
Varaa aikasi suoraan ajanvarauskalenterista: https://vello.fi/terapia-v-fuller/

Voit ottaa yhteyttä myös sähköpostitse: terapiaratkaisu@gmail.com
Tässä tarkempi esittelyni sekä lisätietoa terapiasta:

Tule matalalla kynnyksellä, omana itsenäsi, juuri sellaisena kuin olet.

Satu Lehtinen / Etävastaanotto

Tärkeimpiä arvojani ovat merkityksellisyys ja oikeudenmukaisuus. Sekä työelämässä että vapaaehtoisena olen kohdannut valtavan määrän erilaisia ja
eri taustoista tulevia ihmisiä. Olen muun muassa kampanjoinut näkövammaisille äänimajakat vaaralliseen risteykseen ja senioreille lisää penkkejä kauppoihin. Olen rohkeasti puuttunut ongelmiin, jotka vaikuttivat monen ihmisen työturvallisuuteen ja terveyteen.
Ratkaisukeskeisen lyhytterapian opiskelija (valm. 03/23), koulutettu seksuaalineuvoja, kulttuurituottaja amk
Erityisosaaminen: seksuaalisuus, kehonkuva, itsetunto, arvojen ja tarpeiden tunnistaminen, työhyvinvointi, uupumus.
satu@lupanauttia.fi
WhatsApp: 0402514663
www.lupanauttia.fi

Virpi Saari

Opiskelen ratkaisukeskeistä lyhytterapiaa (50 op), valmistun 2023.
Olen psykiatriaan suuntautunut sairaanhoitaja Amk ja käynyt Shortumin järjestämän koulutuksen lyhytterapeuttisen työotteen perustaidot.
Erityisosaamistani on psykofyysisten ahdistuksen-ja stressinhallintakeinojen ohjaus hengitys-ja rentoutusmenetelmineen.
Olen osallistunut myös taideterapian kaksivuotiseen ohjaajakoulutukseen. Joogaopettajana SJL olen toiminut 20 vuotta.
virpi.joogasaari@gmail.com

Julia Silverio / Helsinki, Turku, Tampere, Espoo, Vantaa,  Järvenpää, Hyvinkää, Mäntsälä

Opiskelen Lyhytterapiainstituutissa ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi. Teoriaopintojen lisäksi teen maisteriopintoja pääaineenani sukupuolentutkimus. Toiseuden kysymykset ovat minulle tuttuja ja tärkeitä. Turvallisempi tila, antirasistinen ja sukupuolisensitiivinen työote ovat toimintani pohjana, niistä en tingi. Kiinnostuksen kohteitani ovat lisäksi liike- ja tietoisuustyöskentely, joita saatamme käyttää osana tapaamisia. Voimme tavata sekä lähi- että etätoteutuksena. Pystyn myös kulkemaan moneen suuntaan.
Ihmisoikeuksien kandidaatti, sukupuolentutkimuksen maisteriopiskelija, tanssija ja tanssinopettaja. Erityisosaamisalueet: toiseus ja antirasismi.
Sähköposti: info@felicious.fi
 www.felicious.fi

Anu Ruotsalainen / Etävastaanotto

Olen sydämellinen ja ratkaisukeskeinen posttraumaattisen kasvun ja resilienssin asiantuntija, joka haluaa auttaa ihmisiä ja yhteisöjä kasvamaan ja löytämään oman voimansa.
Koulutukseni: Kasvatustieteiden maisteri, NLP Master Practitioner, EFT practitioner/ tunnetaito-ohjaaja, ratkaisukeskeinen lyhytterapeuttiopiskelija. Erityisesti osaamistani ovat stressinsäätely, ahdistus- ja paniikkihäiriö ja pitkittynyt uupumustila.
Sähköposti: anu@kasvundialogi.fi
Puhelin: 040 1410575
Nettisivujen osoite: www.kasvundialogi.fi⁠⁠⁠⁠⁠⁠⁠

Siilinjärvi, Kuopio, etävastaanotto

Aloitin ratkaisukeskeisen lyhytterapian opinnot helmikuussa 2022 (sis. psykoterapeuttiset valmiudet). Koulutukseltani olen sosionomi AMK (valm. 2014) ja työskentelen varhaiskasvatuksen opettajana.

Mieluiten etävastaanotto tilan puutteen vuoksi tai kotikäynti Siilinjärvi-Kuopio alueella.

susannak.lyhytterapia@gmail.com

Taru Liias, etävastaanotto

Tärkeimpiä arvojani ovat läsnäoleva ja turvallinen kohtaaminen, tasavertaisen ja yhteistyöhön tähtäävän kokemuksen luominen, oikeudenmukaisuuden edistäminen, monitasoinen ja kokonaisvaltainen hyvinvoinnin edistäminen, vaihtoehtojen tarjoaminen ja jatkuva oppiminen. Teen työtä vahvalla eettisellä arvopohjalla. Perehdyn perusteellisesti työstämiini asioihin, joten voit luottaa, että toimin vahvasti sinua tukien osaamistani mukaillen.
Valmistun ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi 12/2022, 40 op. Taustaltani olen sosionomi (AMK) sis. muun muassa luontolähtöisiä kuntouttavan työmenetelmiä sekä lapsi- ja perhelähtöisen työn opintoja. Opinnäytteessäni käsittelin työperäistä väkivaltaa ja sen uhkaa.

Sähköposti: info@tyvenet.fi

Puhelin: 040 814 0499 (klo 8-16).  Asiakastyötä tehdessä en pysty vastaamaan puheluihin, mutta soitan sinulle takaisin. Voit jättää myös soittopyynnön tekstiviestitse.

Heini Reinikainen / Espoo / Etävastaanotto

Opiskelen ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi ja valmistun 2023. Tällä hetkellä otan vastaan harjoitusasiakkaita. Vastaanottoni on lämpimän ja suvaitsevan ilmapiirin omaava. Voit kääntyä puoleeni, niin pienissä kuin suurissakin elämän haasteissa.

Aikaisempaa kokemusta minulta löytyy mm. masennuksen, ahdistuksen, sekä kriisitilanteiden parista. Omaan myös kokemusta seksuaalisen suuntautumisen ja sukupuoli-identiteetin läpikäymisestä.

Sähköposti:heini.reinikainen.hr@gmail.com

Eeva Väisänen / Järvenpää

Valmistun 12/22 Ratkaisukeskeiseksi lyhytterapeutiksi Päijät-Hämeen kesäyliopistosta (40 op).

Olen 55 -vuotias. Paljon työkokemusta omaava.

Koulutukseni: Markkinointimerkonomi 1991, Kätilö 1994 , Terveydenhoitaja ja sairaanhoitaja 2018, Seksuaalineuvoja 2021

Työskennellyt sairaanhoitajana ja kätilönä Tanskassa ja Norjassa ja viimeksi Suomessa Tammisaaressa.

Terveydenhoitajana 2008 lähtien äitiys-ja lastenneuvolassa. Vantaalla nykyisin äitiys-ja lastenneuvolassa, lisäksi työkuvaani kuuluu seksuaalineuvontaa.

Sähköpostiosoitteeni eevak8@hotmail.com

t. Eeva Väisänen p.0443055330

Jemina Melin / Helsinki

Lyhytterapeuttiopiskelija (kognitiivinen käyttäytymisterapia ja traumaterapia), valm 05/23. Sairaanhoitaja AMK/mielenterveys- ja päihdehoitotyö. Hyväksymis- ja omistautumisterapia-koulutus.

Erityisosaamisena ahdistuneisuus- ja masennusoireet, elämäntilannekriisit, surutyöskentely, uupumus ja stressi, jännittäminen, paniikki- ja pelkotilat. Käytän terapiassa myös kehollisia menetelmiä kuten läsnäolo- ja vireystilan säätelyharjoituksia sekä mindfulnessia.

Sähköposti: melin.jemina@gmail.com

Laura Lohvansuu / Oulu

Pieni kuvaus itsestäsi: 39- vuotias, Aito, avoin, luova, rento ja rempseä persoona. Kohtaan asiakkaat avoimin mielin ja luon heihin luottamuksellisen vuorovaikutussuhteen. Työskentely lasten ja nuorten parissa on minulle erityisen mieluisaa. Oman tapahtumarikkaan elämän historiani olen kääntänyt voimavaraksi itselleni. Elämän historiani avulla minulla on helppoa ja luontevaa olla avuksi ihmisille monenlaisissa elämäntilanteissa. Mielenterveystyö on minusta äärimmäisen mielenkiintoista, kutsuvaa, ja koulutan itseäni jatkuvasti sen saralla.

Minulla on laaja- alainen osaaminen hoitoalalta perusterveydenhuollon saralta kahdenkymmenen vuoden ajan. Ymmärrän ja huomioin ihmisen kokonaisuuden. Psyykkinen, fyysinen ja sosiaalinen hyvinvointi kulkevat käsi kädessä; on tärkeää huomioida kaikki nämä eri osa-alueet ihmisen hyvinvointia tukiessa. Työskentelyotteeni on osallistuva, kuunteleva ja ratakaisukeskeinen. Kohtaan asiakkaat yksilöllisesti. Asiakkaan tarpeet ja tavoitteet kartoitetaan aina asiakaslähtöisesti.
Aloitan Mielellään mukana yksin yrittäjänä sairaanhoitajan / terveydenhoitajan palvelut ratkaisukeskeistä lyhytterapeuttista näkökulmaa hyödyntäen.

Koulutuksesi, mahdollinen erityisosaamisesi: Lähihoitaja (2002), sairaanhoitaja/ terveydenhoitaja 2018, mielenterveys- ja päihdetyön erikoisammatti työntekijä, psykoterapeuttiset valmiudet (pohjoispohjanmaan kesäyliopisto), ratkaisukeskeinen lyhytterapeutti (valmistuminen syksyllä 2022)

mielellaanmukana@gmail.com
p.041 3122860 työnumero